ktpl-msReguła kwotowa

ktpl-ms
Reguła kwotowa
Minimalna ilość punktów3
Maksymalna ilość punktów10

Zgodnie z zasadą kwotową, podział punktów zależy od zachowania typujacych w danej rundzie typeraj. Typy na outsiderów otrzymują więcej punktów niż typy na faworytów.

Reguła kwotowa jest wyświetlana w formie: "Dom-Remis-Gość". Wartości pokazują, ile punktów otrzymasz za trafny typ. 3-7-10 Przy kwocie 3 otrzymasz punkty za poprawne wytypowanie zwycięstwa gospodarzy, 7 punkty za remis i 10 punkty za zwycięstwo na wyjeździe.

Obliczenia

Rzeczywisty wynik dla danej tendencji jest obliczany w następujący sposób:

MIN Minimalny wynik
MAX Maksymalny wynik
N Liczba typów
T Liczba typów z tendencją
Punkty MAX / (10 × T/N) - MAX/10 + MIN

Wartość jest zaokrąglana i ograniczana do określonego przedziału.

Wskazówki

  1. Wartość punktowa jest zaokrąglana i ograniczona do określonego przedziału (MIN/MAX).
  2. Kwoty są przeliczane po każdymoddanym typowaniu.
  3. Dodatkowe punkty mogą zostać przyznane za różnicę bramek i wynik.
  4. Obliczenia są oparte wyłącznie na przesłanych typach. Jeśli uczestnik nie oddał typu, nie ma to wpływu na obliczenia.

Przykład

25 graczy dokonało typowania (N), z czego tylko 5 przewidziało zwycięstwo gospodarzy (T). Punkty za zwycięstwo gospodarzy są obliczane w następujący sposób

Punkty 10 / (10 × 5/25) - 10 /10 + 3
10/2 - 10/10 + 3
= 7

Wynik został zaokrąglony i ograniczony, patrz uwaga nr 1.